Стійка система міського транспорту



Sustainable Urban Transport
Устойчивая система городского транспорта

Home Велотранспорт у Львові
Новини проекту

Велотранспорт у Львові

E-mail Друк PDF

Сучасна ситуація

Українські міста перебуваютьпід транспортним пресом: вулиці і площі заполонили приватні (старі і нові) автомобілі; автобуси і трамваї простоюють узаторах, припарковані машини блокують пішоходам рух на тротуарах, з року в рік зростає кількість ДТП. Найбільшою проблемою стало забруднення повітря і збільшення викидів CO2в атмосферу. 

Стратегічне рішення у цьому контексті прийняло місто Львів. У найбільшому місті Західної України затверджена програмарозвиткувелосипедного руху як регулярного транспорту: покращення велосипедної інфраструктури та активна популяризація велосипедаяк сучасного, екологічно чистого і справді європейського виду транспорту має сприяти збільшенню частки велосипедистіву місті. Завдяки цьому життя мешканців і перебування гостей Львова зміниться на здоровіше, чистіше та сталіше.

Хоча сьогодні менше ніж 2% львів’ян користуються велосипедом, проте існують всі передумови для того, щоб збільшити цю частку до західноєвропейського рівня.

Впровадження

До розробки велосипедної інфраструктури та покращень усіх аспектів для велосипедистів у Львові підходять системно.Ось ці комплексні засоби:

-         Створена постійно діюча робоча група:

o     До робочої групи входять представники міської ради, проектних інститутів, громадських організацій та інші зацікавлені особи. Регулярні засідання робочої групи проходять для ініціації нових проектів та нових видів діяльності, а також для моніторингу розвитку інфраструктури. Очолює робочу групу перший заступник міського голови Олег Синютка. Міський голова Андрій Садовий особисто підтримує всі починання і сам залишається активним велосипедистом.

-         Затверджена дев’ятирічна програма реалізації велосипедної інфраструктури:

o     На основі концепції (ухваленої міською радою у 2010 році) програма реалізації має дуже чітку мету – до 2019 року збудувати 270 км велосипедних доріжок. Виконавчий комітет Львівської міської ради затвердив цю програму. Її можна знайти на  http://www.city-adm.lviv.ua/news/images/stories/program_bicycle_network_lviv.pdf  

-         Призначений радник міського голови з питань велотранспорту як ключова ланка:

o     Радник з питань велотранспорту у Львові – перша посада такого рівня в Україні. До обов'язків  радника входять впровадження концепції розвитку велоруху та координація роботи відповідних сторін процесу. Інтерв’ю з Олегом Шмідом про його завдання та обов’язки можна знайти на: http://www.sutp.org/documents/DOC-SUTECA-OSHMID-EN.pdf

-         Розробляються технічні рекомендації:

o     Технічні рекомендації мають значення для того, щоб полегшити проектування та розбудову інфраструктури, а також використовувати новий міжнародний досвід. Рекомендації будуть постійно оновлюватись, щоб відображати отримані уроки та зміни у законодавстві.

-         Перші інвестиції міської ради:

o     Міська рада активно шукає додаткові внутрішні та зовнішні джерела фінансування з метою дотримання швидкого темпу розвитку.

-         Використання ресурсів у світлі підготовки до Євро 2012

o     Львів – одне із приймаючих міст чемпіонату Європи з футболу ЄВРО-2012. У зв’язку з цим у Львові проводиться ремонт та реконструкція багатьох елементів інфраструктури. У місті прийнято рішення, що на всіх реконструйованих дорогах мають бути створені велосипедні доріжки.

-         Активна промоція:

o     Співпрацюючи з місцевими неурядовими організаціями,  продавцями велосипедів та іншими партнерами, Львів активно популяризує велотранспорт серед громадян міста. У 2011 році в рамках Європейського Тижня Мобільності у цьому ракурсі відбулося багато акцій, а саме велопробіги, змагання, парад дівчат на велосипедах та інше. Документ можна знайти тут http://www.mobilnist.org.ua/en/downloads/doc_download/43-european-mobility-week-2011-in-lvivukraine.html. Львів також розширює співпрацю із іншими велосипедними містами по цілому світу

До вересня 2011 року у місті вже існувало 8 км нових велосипедних доріжок.

Розвиток велотранспорту ускладнюється застарілими будівельними нормами і тим фактом, що більшість проектантів ще не мали можливості планувати та використовувати велосипедну інфраструктуру. Саме тому одним із ключових моментів подальшої роботи, окрім впровадження програми, є оновлення національної законодавчої бази та відповідне навчання проектантів.

Висновки

Львів – це перше місто України, де існує універсальний підхід до розвитку велотранспорту. В результаті активного об’єднання різносторонніх зусиль будівництво велосипедних шляхів у Львові проходить дуже швидко. Активна спільнота громадян Львова, велосипедисти, спортсмени та керівні особи з нетерпінням очікують моменту, коли можна буде користуватися новою інфраструктурою, і коли вона змінить існуючу картину мобільності у Львові на більш сталу і сприятливу для життя.

Львів (Україна) – місто з населенням 760 тис. мешканців. Адміністративний, промисловий і культурний центр Західної України. Центр міста Львова належить до спадщини ЮНЕСКО.  У місті пройдуть три матчі чемпіонату ЄВРО-2012.

Детальніше на http://lviv.travel/та http://www.city-adm.lviv.ua/

GIZспівпрацює з містом Львовом в рамках проекту “Кліматично сприятлива мобільність в українських містах ” за дорученням Федерального міністерство навколишнього середовища, охорони природи та безпеки реакторів Німеччини (BMU). Проект фінансується в контексті Міжнародної ініціативи зі збереження клімату. Більше інформації можна знайти на сторінці www.mobilnist.org.ua

Контакти:

Остап Будeнкевич, Львівська міська рада, E-Mail: mailЦя електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Oлег Шмід, радник міського голови Львова, E-Mail: mailЦя електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

 

Міський транспорт і здоров’я – відтепер і російською мовою

E-mail Друк PDF

Цей модуль написаний командою експертів Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ). В ньому подані найактуальніші доступні дані и продемонстровано шляхи впливу міського транспорту на здоров’я людини. Тут зібрані інформація та інструменти необхідні для оцінки позитивного або негативного впливу транспортних проектів і політики на здоров’я. В цьому модулі також описано політики здорового транспорту, і продемонстровано, яким чином можна отримати додаткові переваги від цих політик зважаючи на інші принципи сталого транспорту (наприклад, зменшення викидів парникових газів). За допомогою найкращих практик зібраних зі всього світу читач зможе побачити як містам вдалось підвищити рівень здоровя та якість життя громадян. Тепер модуль доступний і російською мовою. Завантажити

 

Відтепер і російською мовою: посібник «Bus Rapid Transit Planning Guide»

E-mail Друк PDF

Це найбільше видання з планування систем Швидкісних автобусних перевезень (ШАП) на всіх етапах, від підготовки проектів до їх повної реалізації.

Доведено, що впровадження систем швидкісних автобусних перевезень прискорює процес перетворення міст у місця, більш зручні та приємні для проживання. Мета ШАП полягає у створенні в рамках бюджетних коштів високоякісної системи громадського транспорту в більшості муніципалітетів, із низькодохідними містами включно. Планування та впровадження ефективної системи швидкісних автобусних перевезень – справа складна. Цей посібник її дещо полегшує.

Після вступного огляду системи ШАП у посібнику наведено поетапний опис процесів планування, включно з проектуванням на эксплуатаційному рівні, фінансового моделювання, розробки проекту, урахування мультимодальності, зонування території, розробиу бізнес-плану, обміну інформацією та маркетингу, укладення угод, вибору технологій транспорту, збору плати за проїзд та підсумкової оцінку і впровадження.

Посібник із планування ШАП – призначенений передусім для фахівців із планування та проектування. Водночас він містить цінні дані, якими можуть скористатися неурядові організації, провідні політики загальнонаціонального та регіонального рівнів і групи підприємців у діяльності з досягнення поставлених цілей і пошуку розв’язання проблем, якими вони опікуються.

До цього видання обсягом понад 1000 сторінок увійшли статті цілої низки професіоналів і фахівців-практиків із безпосереднім досвідом проектування й упровадження систем ШАП у різних країнах світу. 

Посібник із планування ШАП, авторські права на який належать Інституту транспортної політики та розвитку (ITDP), призначений не для комерційного використання, а виключно для технічних та освітніх цілей. Його перевидання та зміни можливі лише за наявності спеціального дозволу ITDP.

Посібник із планування ШАП видано за спільною редакцією виконавчого директора VivaЛлойда Райта та виконавчого директора Інституту транспортної політики та розвитку (ITDP) Волтера Хука. Він був упорядкований за підтримки Фонду Вільяма та Флори Хьюлетт, Глобального екологічного фонду / Програми ООН із навколишнього середовища та Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ).

Переклад на російську мову виконано у межах проекту «Кліматично сприятлива мобільністьв українських містах». Цей проект був реалізованій GIZза дорученням Німецького Федерального міністерства навколишнього середовища, охорони природи та безпеки ядерних реакторів у контексті Міжнародної ініціативи з захисту клімату. Більш детальну інформацію знайдете на сайті www.mobilnist.org.ua/home

Завантажити:  intro + 0 – 267, 31 MB,   Part 2: 268 – 425, 23 MB,  Part 3: 426 – 575, 25 MB,  Part 4: 576 – 683, 20 MB,  Part 5: 684 – 859, 19 MB,  Part 6 - end: 860 – 1006, 12 MB

 

Створено Український інформаційний центр велотранспорту

E-mail Друк PDF

Ви є мером та бажаєте покращити умови та якість пересування у Вашому місті?
Ваш мер хоче прокласти велодоріжки, але не знає, де, і з чого взагалі починати?
Ваш магазин вирішив встановити велопарковку, але не знає, як це виглядає?
Ви здогадуєтеся, що велоінфраструктура – не тільки велодоріжки, але не знаєте, де дізнатись більше?

Тепер вам є в кого спитати: в Україні створено інформаційний ресурс, який об’єднує усі велосипедні документи та найкращі практики, які варто знати муніципалітетам, проектантам та всім бажаючим про розвиток велоінфраструктури. Український інформаційний центр велотранспорту безкоштовний та доступний за посиланням www.velotransport.info More: PDF in UKRAINIAN

Інфоцентр велотранспорту працює за наступними напрямками:

  • забезпечення якісною фаховою інформацією керівників органів влади, інженерів і містопланувальників;
  • виявлення та аналіз вдалих і невдалих практик;
  • розробка рекомендацій для включення у технічні та нормативні методичні документи;
  • поширення інформації та заохочення до дій громадських організацій та ініціативних груп;
  • сприяння розвитку велотранспорту на стратегічній основі.

Якщо ви не знайшли потрібну вам інформацію на сайті, ви можете запитати її у координаторки Інфоцентру велотранспорту Ксенії Семенової semenova at velotransport.info. Швидше за все, ця інформація у неї є, але вона ще не перекладена українською, або не викладена на сайт. На сайті Ви також можете підписатись на щомісячний бюлетень Інфоцентру.

Якщо вам є що додати на сайт – будь ласка, сміливо передавайте інформацію Ксенії.

Український інформаційний центр велотранспорту — інформаційно-консультаційний експертний центр, стратегічною метою роботи якого є включення велосипедного транспорту в систему сталої мобільності в Україні.

Інфоцентр велотранспорту – це проект Асоціації велосипедистів Києва, що реалізується за підтримки проекту “Кліматично сприятлива мобільність в українських містах” Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ за дорученням Федерального міністерства навколишнього середовища, охорони природи та безпеки реакторів.

 

«Стала мобільність в українських містах: майбутнє за велорухом»

E-mail Друк PDF

Головною темою міжнародного семінару «Розвиток сталої мобільності в українських містах: майбутнє за велорухом», що відбувся у Львові 6-7 грудня2011року, був розвиток велосипедного транспорту, зокрема підходи, кращі практики та досвід.

У семінарі взяли участь представники більш як десяти міст України, зокрема, з органів місцевого самоврядування, неурядових громадських організацій, проектних інститутів та зацікавлених сторін. Олег Шмід, радник міського голови Львова з питань велоінфраструктури, представив результати міста Львова у будівництві велосипедних доріжок в теорії та на практиці: під час екскурсійної поїздки по місту учасники семінару мали нагоду побачити новостворені велосипедні доріжки. Інші міста поділилися своїм досвідом щодо розвитку та популяризації велотранспорту. Важливої ваги мало питання модернізації державних будівельних норм, які би ретельніше враховували потреби велосипедистів та пошук  компромісних рішень у рамках існуючого нормативного регулювання. 

Консультанти з Німеччини розповіли про схему розробки норм та рекомендацій з облаштування велосипедної інфраструктури, а також про систему громадського прокату велосипедів у Східній Європі. Керівник проекту «Стала мобільність в українських містах» Армін Вагнер поділився своїми думками щодо загальних проблемних питань мобільності, що існують в Україні. Ксенія Семенова презентувала «Український інформаційний центр велотранспорту» (www.velotransport.info) як майбутній центральний інформаційний ресурс про велосипедний транспорт в українських містах.

Всі матеріали для завантаження доступні тут: http://www.mobilnist.org.ua/downloads/cat_view/38-cycling-and-walking/57-download-presentations-final-conference-qcycling-aheadq.html