Стійка система міського транспорту



Sustainable Urban Transport
Устойчивая система городского транспорта

СТАЛА МОБІЛЬНІСТЬ В УКРАЇНСЬКИХ МІСТАХ: СПІЛЬНИЙ НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКИЙ ПРОЕКТ В УКРАЇНІ

Камо ґрядеши? – казали древні. Куди ідеш? Дійсно, в якому напрямку ми рухаємося, активно автомобілізуючи наші міста? Збільшення темпів світового економічного прогресу, а отже, - кількості приватних автомобілів за останні десятиліття,- призвело до найбільшого перевантаження вуличного руху, ніж це було коли-небудь у світі. Звичним явищем стали щоденні дорожнi затори на свiтлофорах i багатокiлометрові «корки» на автошляхах.

До перевантаження вуличного руху призводить транспортна політика у тих країнах, які зосереджені на розвитку автотранспорту. Все важче стає добратися до місця праці, магазинів, установ, театрів і парків... Забруднення від автотранспорту має драматичні наслідки для здоров`я людини і навколишнього середовища, а швидкість автотранспорту збільшує кількість фатальних випадків серед автомобілістів, велосипедистів і пішоходів…

Але є хороша новина! Розумне вирішення транспортних проблем можливе. Якщо влада систематично здійснюватиме заходи  по раціональному використанню приватних автомобілів, а також створить умови для покращення громадського транспорту та вільного пересування велосипедистів і пішоходів.

У рамках нашого проекту проводиться робота з владними структурами, відповідальними за рішення по плануванню і розвитку міста. Робота скерована на використання передового міжнародного досвіду, розробку концепцій і реалізацію заходів по створенню сучасних систем громадського транспорту та кращої мобільності жителів і гостей україських міст.

Щоб завантажити флаєр проекту SUTECA натисніть тут (англомовна версія) або тут (російськомовна версія).

Проект фінансується Федеральним міністерством  навколишнього середовища, охорони природи та безпеки реакторів (BMU) Німеччини в контексті Міжнародної ініціативи по захисту клімату.

Перша національна конференція з міської мобільності

E-mail Друк PDF

24-го жовтня Німецьке товариство міжнародного співробітництва GIZ при сприянні Міністерства інфраструктури України провело Першу національну конференцію з міської мобільності. Метою заходу було сприяння обміну професійним досвідом у сфері розвитку міських транспортних систем між представниками українських та західноєвропейських міст. Більше 120 гостей, серед яких були представники міських рад та Обласних державних адміністрацій з Києва, Харкова, Донецька, Львова, Тернополя, Миколаєва, Полтави, Чернівців, Вінниці, Чернігова, Хмельницького, Одеси та Кіровограду, а також учасники проектів, представники громадських організацій та приватних фірм, викладачі Національного транспортного Університету та Київського національного університету будівництва та архітектури  зацікавилися темою конференції.

Еллісон Дютуа з копенгагенської компанії Gehl Architectsу своїй презентації показала, як в останні десятиліття змінився у світі підхід до транспортного планування. Міське планування та планування міського транспорту, яке зосереджується на людині, а не на автомобілі, є одним з вирішальних факторів, який робить міста привабливими для життя та економічної діяльності. В продовженні тематики міського планування, Володимир Мотиль (Дреберіс Україна) представив дослідження на тему міського транспортного планування в Україні. Він зазначив, що до цього часу транспортне планування в Україні частіше всього здійснювалися за вказівками «згори», без врахування думки пішоходів, велосипедистів та користувачів громадського транспорту, а також без застосування сучасних досліджень. Рідко використовуються моделі, за допомогою яких можуть бути передбачені транспортні потоки. Через це виникає постійна загроза нерентабельних інвестицій. 

У другій частині конференції розглядалося питання про те, чи може швидкісний автобусний транспорт (ШАТ) стати привабливим для українських міст. «По всьому світу системи швидкісного автобусного транспорту успішно застосовуються для вирішення актуальних транспортних проблем», - говорить Олівер Шааль з компанії Daimler. Системи ШАТ часто показують переконливі переваги порівняно з  метрополітеном, оскільки останній є дуже дорогим та важко інтегрованим в існуючу міську структуру. Про ефективну систему автобусного транспорту Дубліна розказав Кон Кехелі.

У ході третьої сесії конференції були висвітлені інтегровані системи громадського транспорту. У багатьох європейських регіонах пасажири громадського транспорту користуються перевагами інтегрованих систем оплати проїзду. Безперешкодна та проста пересадка між трамваєм, автобусом, метро та потягом стала останніми роками звичним явищем. Транспортні об’єднання організовують рух міського громадського транспорту за межі міст аж до прилеглих населених пунктів. Про принцип їх функціонування та вимоги доповідали представники транспортного об’єднання Фрайбургу та транспортного об’єднання Рейн-Майн, одного з найбільших у світі. Українські міста також піклуються про покращення якості транспортних послуг та про збільшення рентабельності. Представники Вінниці розказали про реорганізацію та модернізацію місцевої системи громадського транспорту. Залучення населення вже на стадії планування нової транспортної мережі сприяло високому рівню сприйняття реформи  та допомогло подолати усі виникаючі перешкоди.

Велосипедний транспорт в Україні та Європі, а також концепція Фрайбурга «Зелене місто» стали темою дебатів четвертої частини конференції. Були озвучені успіхи у цій сфері, яких досягнули Київ, Львів та Донецьк. Серед гостей конференції розповсюдилася думка, що транспортні системи українських міст вже важко уявити без велосипедів.

У завершальній частині конференції мова ішла про варіанти фінансування міського транспорту та можливості міжнародного співробітництва. За словами Матіаса Мерфорта (GIZ),учасники дорожнього руху роблять в Україні незначний вклад у фінансування транспортної інфраструктури. У порівнянні із іншими європейськими країнами, в Україні податки та збори за користування транспортними засобами є дуже низькими. Підсилення принципу «транспорт фінансує транспорт» з чіткими інвестиційними пріоритетами для громадського транспорту допоможе вирішити у майбутньому цілу низьку проблем у сфері міської мобільності.

У ході анкетування учасники конференції оцінили вибір тем та доповіді за шкалою від «дуже добре» до «добре». Найцікавішими були обрані теми швидкісного автобусного транспорту та велосипедного руху. Більшість учасників конференції висловили думку про те, що результати конференції вплинуть на майбутній розвиток міського транспорту в Україні, а також висловилися за проведення подібного заходу у наступному році.

«Фаховий обмін інноваційними ідеями у сфері громадського транспорту є необхідною передумовою для прийняття ефективних рішень. Разом із міністерством ми хочемо застосовувати досвід українських міст та інноваційні рішення, які були знайдені в інших європейських містах. Висока завантаженість громадського транспорту, перенасиченість міст автомобілями при дефіциті бюджетних коштів змушують використовувати наявні ресурси більш ефективно», зазначив Матіас Брандт, директор проекту «Консультування адміністрацій приймаючих міст Євро 2012».

Аналогічний захід також пройде в наступному році.

Презентації усіх доповідачів доступні на за посиланням: http://www.slideshare.net/velotransport

При наявності питань звертайтеся до:

Матіас Брандт
Директор проекту
«Консультування адміністрацій приймаючих міст Євро 2012»
Німецьке товариство міжнародного співробітництва GIZ
mailЦя електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

 

 

Міський транспорт і здоров’я – відтепер і російською мовою

E-mail Друк PDF

Цей модуль написаний командою експертів Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ). В ньому подані найактуальніші доступні дані и продемонстровано шляхи впливу міського транспорту на здоров’я людини. Тут зібрані інформація та інструменти необхідні для оцінки позитивного або негативного впливу транспортних проектів і політики на здоров’я. В цьому модулі також описано політики здорового транспорту, і продемонстровано, яким чином можна отримати додаткові переваги від цих політик зважаючи на інші принципи сталого транспорту (наприклад, зменшення викидів парникових газів). За допомогою найкращих практик зібраних зі всього світу читач зможе побачити як містам вдалось підвищити рівень здоровя та якість життя громадян. Тепер модуль доступний і російською мовою. Завантажити

 

Створено Український інформаційний центр велотранспорту

E-mail Друк PDF

Ви є мером та бажаєте покращити умови та якість пересування у Вашому місті?
Ваш мер хоче прокласти велодоріжки, але не знає, де, і з чого взагалі починати?
Ваш магазин вирішив встановити велопарковку, але не знає, як це виглядає?
Ви здогадуєтеся, що велоінфраструктура – не тільки велодоріжки, але не знаєте, де дізнатись більше?

Тепер вам є в кого спитати: в Україні створено інформаційний ресурс, який об’єднує усі велосипедні документи та найкращі практики, які варто знати муніципалітетам, проектантам та всім бажаючим про розвиток велоінфраструктури. Український інформаційний центр велотранспорту безкоштовний та доступний за посиланням www.velotransport.info More: PDF in UKRAINIAN

Інфоцентр велотранспорту працює за наступними напрямками:

  • забезпечення якісною фаховою інформацією керівників органів влади, інженерів і містопланувальників;
  • виявлення та аналіз вдалих і невдалих практик;
  • розробка рекомендацій для включення у технічні та нормативні методичні документи;
  • поширення інформації та заохочення до дій громадських організацій та ініціативних груп;
  • сприяння розвитку велотранспорту на стратегічній основі.

Якщо ви не знайшли потрібну вам інформацію на сайті, ви можете запитати її у координаторки Інфоцентру велотранспорту Ксенії Семенової semenova at velotransport.info. Швидше за все, ця інформація у неї є, але вона ще не перекладена українською, або не викладена на сайт. На сайті Ви також можете підписатись на щомісячний бюлетень Інфоцентру.

Якщо вам є що додати на сайт – будь ласка, сміливо передавайте інформацію Ксенії.

Український інформаційний центр велотранспорту — інформаційно-консультаційний експертний центр, стратегічною метою роботи якого є включення велосипедного транспорту в систему сталої мобільності в Україні.

Інфоцентр велотранспорту – це проект Асоціації велосипедистів Києва, що реалізується за підтримки проекту “Кліматично сприятлива мобільність в українських містах” Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ за дорученням Федерального міністерства навколишнього середовища, охорони природи та безпеки реакторів.

 

Відтепер і російською мовою: посібник «Bus Rapid Transit Planning Guide»

E-mail Друк PDF

Це найбільше видання з планування систем Швидкісних автобусних перевезень (ШАП) на всіх етапах, від підготовки проектів до їх повної реалізації.

Доведено, що впровадження систем швидкісних автобусних перевезень прискорює процес перетворення міст у місця, більш зручні та приємні для проживання. Мета ШАП полягає у створенні в рамках бюджетних коштів високоякісної системи громадського транспорту в більшості муніципалітетів, із низькодохідними містами включно. Планування та впровадження ефективної системи швидкісних автобусних перевезень – справа складна. Цей посібник її дещо полегшує.

Після вступного огляду системи ШАП у посібнику наведено поетапний опис процесів планування, включно з проектуванням на эксплуатаційному рівні, фінансового моделювання, розробки проекту, урахування мультимодальності, зонування території, розробиу бізнес-плану, обміну інформацією та маркетингу, укладення угод, вибору технологій транспорту, збору плати за проїзд та підсумкової оцінку і впровадження.

Посібник із планування ШАП – призначенений передусім для фахівців із планування та проектування. Водночас він містить цінні дані, якими можуть скористатися неурядові організації, провідні політики загальнонаціонального та регіонального рівнів і групи підприємців у діяльності з досягнення поставлених цілей і пошуку розв’язання проблем, якими вони опікуються.

До цього видання обсягом понад 1000 сторінок увійшли статті цілої низки професіоналів і фахівців-практиків із безпосереднім досвідом проектування й упровадження систем ШАП у різних країнах світу. 

Посібник із планування ШАП, авторські права на який належать Інституту транспортної політики та розвитку (ITDP), призначений не для комерційного використання, а виключно для технічних та освітніх цілей. Його перевидання та зміни можливі лише за наявності спеціального дозволу ITDP.

Посібник із планування ШАП видано за спільною редакцією виконавчого директора VivaЛлойда Райта та виконавчого директора Інституту транспортної політики та розвитку (ITDP) Волтера Хука. Він був упорядкований за підтримки Фонду Вільяма та Флори Хьюлетт, Глобального екологічного фонду / Програми ООН із навколишнього середовища та Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ).

Переклад на російську мову виконано у межах проекту «Кліматично сприятлива мобільністьв українських містах». Цей проект був реалізованій GIZза дорученням Німецького Федерального міністерства навколишнього середовища, охорони природи та безпеки ядерних реакторів у контексті Міжнародної ініціативи з захисту клімату. Більш детальну інформацію знайдете на сайті www.mobilnist.org.ua/home

Завантажити:  intro + 0 – 267, 31 MB,   Part 2: 268 – 425, 23 MB,  Part 3: 426 – 575, 25 MB,  Part 4: 576 – 683, 20 MB,  Part 5: 684 – 859, 19 MB,  Part 6 - end: 860 – 1006, 12 MB

 

«Стала мобільність в українських містах: майбутнє за велорухом»

E-mail Друк PDF

Головною темою міжнародного семінару «Розвиток сталої мобільності в українських містах: майбутнє за велорухом», що відбувся у Львові 6-7 грудня2011року, був розвиток велосипедного транспорту, зокрема підходи, кращі практики та досвід.

У семінарі взяли участь представники більш як десяти міст України, зокрема, з органів місцевого самоврядування, неурядових громадських організацій, проектних інститутів та зацікавлених сторін. Олег Шмід, радник міського голови Львова з питань велоінфраструктури, представив результати міста Львова у будівництві велосипедних доріжок в теорії та на практиці: під час екскурсійної поїздки по місту учасники семінару мали нагоду побачити новостворені велосипедні доріжки. Інші міста поділилися своїм досвідом щодо розвитку та популяризації велотранспорту. Важливої ваги мало питання модернізації державних будівельних норм, які би ретельніше враховували потреби велосипедистів та пошук  компромісних рішень у рамках існуючого нормативного регулювання. 

Консультанти з Німеччини розповіли про схему розробки норм та рекомендацій з облаштування велосипедної інфраструктури, а також про систему громадського прокату велосипедів у Східній Європі. Керівник проекту «Стала мобільність в українських містах» Армін Вагнер поділився своїми думками щодо загальних проблемних питань мобільності, що існують в Україні. Ксенія Семенова презентувала «Український інформаційний центр велотранспорту» (www.velotransport.info) як майбутній центральний інформаційний ресурс про велосипедний транспорт в українських містах.

Всі матеріали для завантаження доступні тут: http://www.mobilnist.org.ua/downloads/cat_view/38-cycling-and-walking/57-download-presentations-final-conference-qcycling-aheadq.html