Стійка система міського транспорту



Sustainable Urban Transport
Устойчивая система городского транспорта

Home Велотранспорт во Львове
Новости проекта

Велотранспорт у Львові

E-mail Печать PDF

Сучасна ситуація

Українські міста перебуваютьпід транспортним пресом: вулиці і площі заполонили приватні (старі і нові) автомобілі; автобуси і трамваї простоюють узаторах, припарковані машини блокують пішоходам рух на тротуарах, з року в рік зростає кількість ДТП. Найбільшою проблемою стало забруднення повітря і збільшення викидів CO2в атмосферу. 

Стратегічне рішення у цьому контексті прийняло місто Львів. У найбільшому місті Західної України затверджена програмарозвиткувелосипедного руху як регулярного транспорту: покращення велосипедної інфраструктури та активна популяризація велосипедаяк сучасного, екологічно чистого і справді європейського виду транспорту має сприяти збільшенню частки велосипедистіву місті. Завдяки цьому життя мешканців і перебування гостей Львова зміниться на здоровіше, чистіше та сталіше.

Хоча сьогодні менше ніж 2% львів’ян користуються велосипедом, проте існують всі передумови для того, щоб збільшити цю частку до західноєвропейського рівня.

Впровадження

До розробки велосипедної інфраструктури та покращень усіх аспектів для велосипедистів у Львові підходять системно.Ось ці комплексні засоби:

-         Створена постійно діюча робоча група:

o     До робочої групи входять представники міської ради, проектних інститутів, громадських організацій та інші зацікавлені особи. Регулярні засідання робочої групи проходять для ініціації нових проектів та нових видів діяльності, а також для моніторингу розвитку інфраструктури. Очолює робочу групу перший заступник міського голови Олег Синютка. Міський голова Андрій Садовий особисто підтримує всі починання і сам залишається активним велосипедистом.

-         Затверджена дев’ятирічна програма реалізації велосипедної інфраструктури:

o     На основі концепції (ухваленої міською радою у 2010 році) програма реалізації має дуже чітку мету – до 2019 року збудувати 270 км велосипедних доріжок. Виконавчий комітет Львівської міської ради затвердив цю програму. Її можна знайти на  http://www.city-adm.lviv.ua/news/images/stories/program_bicycle_network_lviv.pdf  

-         Призначений радник міського голови з питань велотранспорту як ключова ланка:

o     Радник з питань велотранспорту у Львові – перша посада такого рівня в Україні. До обов'язків  радника входять впровадження концепції розвитку велоруху та координація роботи відповідних сторін процесу. Інтерв’ю з Олегом Шмідом про його завдання та обов’язки можна знайти на: http://www.sutp.org/documents/DOC-SUTECA-OSHMID-EN.pdf

-         Розробляються технічні рекомендації:

o     Технічні рекомендації мають значення для того, щоб полегшити проектування та розбудову інфраструктури, а також використовувати новий міжнародний досвід. Рекомендації будуть постійно оновлюватись, щоб відображати отримані уроки та зміни у законодавстві.

-         Перші інвестиції міської ради:

o     Міська рада активно шукає додаткові внутрішні та зовнішні джерела фінансування з метою дотримання швидкого темпу розвитку.

-         Використання ресурсів у світлі підготовки до Євро 2012

o     Львів – одне із приймаючих міст чемпіонату Європи з футболу ЄВРО-2012. У зв’язку з цим у Львові проводиться ремонт та реконструкція багатьох елементів інфраструктури. У місті прийнято рішення, що на всіх реконструйованих дорогах мають бути створені велосипедні доріжки.

-         Активна промоція:

o     Співпрацюючи з місцевими неурядовими організаціями,  продавцями велосипедів та іншими партнерами, Львів активно популяризує велотранспорт серед громадян міста. У 2011 році в рамках Європейського Тижня Мобільності у цьому ракурсі відбулося багато акцій, а саме велопробіги, змагання, парад дівчат на велосипедах та інше. Документ можна знайти тут http://www.mobilnist.org.ua/en/downloads/doc_download/43-european-mobility-week-2011-in-lvivukraine.html. Львів також розширює співпрацю із іншими велосипедними містами по цілому світу

До вересня 2011 року у місті вже існувало 8 км нових велосипедних доріжок.

Розвиток велотранспорту ускладнюється застарілими будівельними нормами і тим фактом, що більшість проектантів ще не мали можливості планувати та використовувати велосипедну інфраструктуру. Саме тому одним із ключових моментів подальшої роботи, окрім впровадження програми, є оновлення національної законодавчої бази та відповідне навчання проектантів.

Висновки

Львів – це перше місто України, де існує універсальний підхід до розвитку велотранспорту. В результаті активного об’єднання різносторонніх зусиль будівництво велосипедних шляхів у Львові проходить дуже швидко. Активна спільнота громадян Львова, велосипедисти, спортсмени та керівні особи з нетерпінням очікують моменту, коли можна буде користуватися новою інфраструктурою, і коли вона змінить існуючу картину мобільності у Львові на більш сталу і сприятливу для життя.

Львів (Україна) – місто з населенням 760 тис. мешканців. Адміністративний, промисловий і культурний центр Західної України. Центр міста Львова належить до спадщини ЮНЕСКО.  У місті пройдуть три матчі чемпіонату ЄВРО-2012.

Детальніше на http://lviv.travel/та http://www.city-adm.lviv.ua/

GIZспівпрацює з містом Львовом в рамках проекту “Кліматично сприятлива мобільність в українських містах ” за дорученням Федерального міністерство навколишнього середовища, охорони природи та безпеки реакторів Німеччини (BMU). Проект фінансується в контексті Міжнародної ініціативи зі збереження клімату. Більше інформації можна знайти на сторінці www.mobilnist.org.ua

Контакти:

Остап Будeнкевич, Львівська міська рада, E-Mail: mailЭтот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript

Oлег Шмід, радник міського голови Львова, E-Mail: mailЭтот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript

 

Міський транспорт і здоров’я – відтепер і російською мовою

E-mail Печать PDF

Цей модуль написаний командою експертів Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ). В ньому подані найактуальніші доступні дані и продемонстровано шляхи впливу міського транспорту на здоров’я людини. Тут зібрані інформація та інструменти необхідні для оцінки позитивного або негативного впливу транспортних проектів і політики на здоров’я. В цьому модулі також описано політики здорового транспорту, і продемонстровано, яким чином можна отримати додаткові переваги від цих політик зважаючи на інші принципи сталого транспорту (наприклад, зменшення викидів парникових газів). За допомогою найкращих практик зібраних зі всього світу читач зможе побачити як містам вдалось підвищити рівень здоровя та якість життя громадян. Тепер модуль доступний і російською мовою. Завантажити

 

Теперь и на русском языке: «Bus Rapid Transit Planning Guide»

E-mail Печать PDF

Настоящее Руководство по планированию скоростных автобусных перевозок (САП) содержит наиболее полную информацию о планировании системы, начиная с подготовки проекта и заканчивая его реализацией.

Системы скоростных автобусных перевозок зарекомендовали себя в качестве катализаторов преобразования городов в более пригодные и приятные для проживания людей места. Привлекательность таких систем состоит в том, что они способны обеспечивать высококачественные массовые перевозкипассажиров в рамках бюджетов большинства муниципалитетов, в том числе и городов с низкими доходами. Планирование и ввод в эксплуатацию хорошей системы скоростных автобусных перевозок – непростая задача. Данное Руководствопризванонесколько ееоблегчить.

В начале этого руководства по планированию представлена обзорная информации о системах скоростных автобусных перевозок. Затем здесь пошагово описываются процесс планирования, включая проектирование на эксплуатационном уровне, финансовое моделирование, проектирование на физическом уровне, мультимодальная интеграция и интеграция в системы землепользования, разработка бизнес-плана, деловые контакты и маркетинг, заключение договоров, технологии транспортных средств, сбор оплаты за проезд, а такжеоценка и реализация.

Настоящее Руководство по планированию скоростных автобусных перевозок предназначено для использования в качестве инструкции, прежде всего, профессионалами в области планирования, проектирования и конструирования. Однакои другие пользователи, такие как неправительственные организации, ответсвенные политические лица на общенациональном и региональном уровнях, а такжебизнес-группы, сочтут это руководство ценным источником информации в процессе отстаивания собственных позиций и поиска решений в проблемах, которыми они занимаются.

Данная редакция руководства является расширенной и насчитывает более 1000 страниц. Она составлена при участии широкого круга профессионалов и специалистов-практиков, имеющих непосредственный опыт проектирования и создания систем скоростных автобусных перевозокпо всему миру.

Все права, связанные с настоящим Руководством по планированию скоростных автобусных перевозок, защищены Институтом политики транспорта и развития(InstituteforTransportationandDevelopmentPolicy, ITDP). Данное Руководство предназначено исключительно для использования в технических и образовательных целях. Использование его в коммерческих целях воспрещается. Переиздание настоящего Руководства либо внесение в него изменений возможно только при согласии Института политики транспорта и развития.

Соредакторами данного Руководства по планированию являются господин Ллойд Райт,исполнительный директор Viva, и господин Уолтер Хук, исполнительный директор Института политики транспорта и развития (ITDP). Руководство было разработано при содействии фонда WilliamandFloraHewlettFoundation- Глобального экологического фонда / Программы Организации Объединенных Наций по окружающей среде, и Немецкого общества международного сотрудничества – DeutscheGesellschaftfürInternationaleZusammenarbeit(GIZ) GmbH.

Перевод на русский язык был подготовлен в рамках проекта «Климатически благоприятная мобильность в украинских городах».Данный проект реализуется силами GIZпо заказу Министерства окружающей среды, охраны природы и безопасности ядерных реакторов Федеративной Республики Германия в контексте Международной инициативы по защите климата. Более подробная информация размещена на сайте: www.mobilnist.org.ua/home

Загрузить:  intro + 0 – 267, 31 MB,   Part 2: 268 – 425, 23 MB,  Part 3: 426 – 575, 25 MB,  Part 4: 576 – 683, 20 MB,  Part 5: 684 – 859, 19 MB,  Part 6 - end: 860 – 1006, 12 MB

 

Створено Український інформаційний центр велотранспорту

E-mail Печать PDF

Ви є мером та бажаєте покращити умови та якість пересування у Вашому місті?
Ваш мер хоче прокласти велодоріжки, але не знає, де, і з чого взагалі починати?
Ваш магазин вирішив встановити велопарковку, але не знає, як це виглядає?
Ви здогадуєтеся, що велоінфраструктура – не тільки велодоріжки, але не знаєте, де дізнатись більше?

Тепер вам є в кого спитати: в Україні створено інформаційний ресурс, який об’єднує усі велосипедні документи та найкращі практики, які варто знати муніципалітетам, проектантам та всім бажаючим про розвиток велоінфраструктури. Український інформаційний центр велотранспорту безкоштовний та доступний за посиланням www.velotransport.info More: PDF in UKRAINIAN

Інфоцентр велотранспорту працює за наступними напрямками:

  • забезпечення якісною фаховою інформацією керівників органів влади, інженерів і містопланувальників;
  • виявлення та аналіз вдалих і невдалих практик;
  • розробка рекомендацій для включення у технічні та нормативні методичні документи;
  • поширення інформації та заохочення до дій громадських організацій та ініціативних груп;
  • сприяння розвитку велотранспорту на стратегічній основі.

Якщо ви не знайшли потрібну вам інформацію на сайті, ви можете запитати її у координаторки Інфоцентру велотранспорту Ксенії Семенової semenova at velotransport.info. Швидше за все, ця інформація у неї є, але вона ще не перекладена українською, або не викладена на сайт. На сайті Ви також можете підписатись на щомісячний бюлетень Інфоцентру.

Якщо вам є що додати на сайт – будь ласка, сміливо передавайте інформацію Ксенії.

Український інформаційний центр велотранспорту — інформаційно-консультаційний експертний центр, стратегічною метою роботи якого є включення велосипедного транспорту в систему сталої мобільності в Україні.

Інфоцентр велотранспорту – це проект Асоціації велосипедистів Києва, що реалізується за підтримки проекту “Кліматично сприятлива мобільність в українських містах” Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ за дорученням Федерального міністерства навколишнього середовища, охорони природи та безпеки реакторів.

 

«Устойчивая мобильность в украинских городах: будущее за велодвижением»

E-mail Печать PDF

Главной темой международного семинара «Развитие устойчивой мобильности в украинских городах: будущее за велодвижением», который состоялся 6-7 декабря 2011 года в Львове, было развитие велотранспорта, в частности, подходы, лучшие практики и опыт.

В семинаре приняли участие представители более чем десяти городов Украины, в частности, органов местного самоуправления, неправительственных общественных организаций, проектных институтов и заинтересованных сторон.  Олег Шмид, советник городского председателя Львова по вопросам велоинфраструктуры, представил результаты города Львова по строительству велосипедных дорожек в теории и на практике: во время экскурсионной поездки по городу участники семинара смогли увидеть новопостроенные велосипедные дорожки. Другие города поделились своим опытом по развитию и популяризации велотранспорта.Большое значение приобрел вопрос модернизации государственных строительных норм и правил, которые лучше бы учитывали нужды велосипедистов, а также поиск компромиссных решений в пределах действующего нормативного регулирования.

Консультанты из Германии представили схемы разработки норм и рекомендаций по обустройству велосипедного движения и о системах общественного велосипедного проката в городах Восточной Европы. Руководитель проекта «Устойчивая мобильность в украинских городах» Армин Вагнер поделился своими соображениями касательно общих проблем мобильности в Украине. Ксения Семенова представила «Украинский информационный центр велотранспорта» (www.velotransport.info) как будущий центральный информационный ресурс о велосипедном транспорте в украинских городах.

Все материалы для загрузки доступны здесь: http://www.mobilnist.org.ua/ru/downloads/cat_view/38-cycling-and-walking/57-download-presentations-final-conference-qcycling-aheadq.html